Wywóz odpadów w czasie remontu – kontenery na gruz

Wiele śmieci nie powinno trafić do zwykłego pojemnika. Idzie tu przede wszystkim o te, które wytwarzamy podczas wszelkiego rodzaju remontów, opróżniania piwnicy bądź poddasza czy odśnieżania. Śmieci jak np. gruz, stare meble, fragmenty stolarki podłogowej lub otworowej, śnieg lub elementy gumowe powinny zostać zebrane do specjalnego kontenera podstawionego na czas przeprowadzenia prac. Jak złożyć na niego zamówienie? Który spośród oferowanych modeli kontenera będzie dla nas najlepszym rozwiązaniem?

Kontenery na gruz – rodzaje i pojemność

Wybierając kontener, warto skoncentrować się zwłaszcza na jego pojemności. Jeśli ta będzie za mała, zwyczajnie nie zmieszczą się w nim wszystkie śmieci wygenerowane podczas robót. Jeżeli natomiast wybierzemy za duży kontener, poniesiemy niepotrzebne koszty , bowiem cena najmu jest uzależniona m.in. od jego kubatury. Duże kontenery na gruz i inne odpady mają pojemność nawet kilkunastu m3. W większości prac remontowych w zupełności odpowiednie będą jednak kontenery o pojemności 6 m3 – bez problemu zmieścimy w nich gruz, rozebrane okna i ościeżnice, a także skute płytki ceramiczne czy zdjęte panele podłogowe.

Kontener – jak go wypożyczyć?

Kontener na gruz możemy wynająć od podmiotu zajmującego się przewozem i recyklingiem odpadów. Przedsiębiorstwa tego typu funkcjonują nie tylko w dużych polskich miastach, jak Kraków czy Poznań, ale także w małych miejscowościach. Firma przywozi kontener we wskazane miejsce. Kontener należy zapełnić w ustalonym w umowie okresie. W przypadku przekroczenia terminu, dostawca kontenera może nałożyć na nas kolejne opłaty. Po napełnieniu wynajmujący odbiera od nas kontener wraz z odpadami, które później trafiają do utylizacji.