Private blog network – co to jest i jakie daje możliwości?

Sprawdź informacje o PBN.
Żeby konsument zauważył twój biznes musisz nie tylko posiadać firmową stronę internetową, lecz również postarać się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy regularnie publikowane są na niej nowe wyczerpujące i pomocne dla odbiorcy informacje. Ale nie wolno też pomijać tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków kierujących na stronę. Jednym ze sposobów na link building jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
Private blog network i ich minusy oraz atuty
PBNy są prywatne, ponieważ są zakładane a następnie zarządzane przez jeden podmiot (na ogół przez sporą agencję marketingową bądź agencję SEO), który kontroluje jakość pojawiających się tam treści. Prywatne sieci blogów są na ogół wykorzystywane jako komponent złożonej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, ponieważ najlepsze rezultaty ich wykorzystania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które są rzetelnie zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na wygenerowanie znacznej ilości linków przychodzących do strony, ale także na ich urozmaicenie, co jest dobrze widziane przez algorytmy wyszukiwarek. Za słaby punkt PBNów można uznać tylko to, że ich stworzenie sporo kosztuje, a następnie trzeba poświęcać niemało godzin na utrzymanie ich na właściwym poziomie.
Jak zastosować PBN? Zalecamy wizytówki NAP i artykuły z canonicalem
Prywatne sieci portali idealnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można na nich zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To właściwie każde miejsce w sieci, gdzie zaprezentowane są kluczowe dane kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, telefon bądź adres e-mail i nazwa. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim także zakładka w internetowym katalogu biznesowym, strona na portalu społecznościowym lub artykuł, pod którym dodano firmowe informacje teleadresowe.
Kolejny interesujący sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów ze wskazaniem linku do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej jakość oryginalnego artykułu, gdyż napotykanie odnośniki do niego na różnych witrynach zewnętrznych postrzegają jako dowód, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane są rzetelne, warte przeczytania teksy. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy tekstach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których kluczowe jest zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych głównie z inwestycjami, zdrowiem oraz prawem, aktualnymi wydarzeniami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO