Certyfikaty SSL Wildcard, Multi-domain i EV – który wybrać?

W tym stuleciu kwestie bezpieczeństwa cybernetycznego stały się jednymi z najistotniejszych zagadnień z jakimi obecnie się borykamy. Jeszcze kilkanaście lat temu zakupy przez internet były rzadkością, bankowość internetowa była w powijakach i nie donoszono co dzień o masowych wyciekach danych z serwisów znanych firm. Wraz ze wzrostem świadomości, że dane przekazywane za pośrednictwem sieci powinny być chronione, rozpowszechniło się używanie na witrynach www certyfikatów SSL, co obecnie stanowi już standard.

Dlaczego certyfikaty SSL są obecnie konieczne?

W dzisiejszych czasach większa część świadomych internautów zanim założy konto w sklepie internetowym, wpisze dane do formularza kontaktowego czy dokona kupna karta kredytową, najpierw sprawdza czy na pasku adresu w wyszukiwarce pojawi się charakterystyczna zielona kłódka. Jeśli więc na stronie przedsiębiorstwa, domu kultury, gabinetu medycznego, banku, stowarzyszenia czy nawet zwykłego bloga użytkownicy wprowadzają jakiekolwiek informacje, powinna mieć ona założony certyfikat SSL, który je zaszyfruje i prześle za pośrednictwem protokołu https. Certyfikaty SSL redukują znacznie ryzyko przechwycenia lub zmiany danych przez nieuprawnione podmioty oraz zapobiegają przekierowanie na inne, niepożądane i groźne strony www. Posiadanie certyfikatu SSL na stronie firmowej buduje wiarygodność marki, potęguje zaufanie klientów i informuje ich o bezpieczeństwie transakcji. Jaki certyfikat wybrać? To zależy od tego ile domen i subdomen chcemy zabezpieczyć. Certyfikat SSL Wildcard chroni jeden adres domeny i wszystkie jego subdomeny. Certyfikat Multi-Domain SSL umożliwia zabezpieczenie do 100 domen i subdomen. Popularny certyfikat Positive SSL, który zabezpiecza pojedynczą domenę, sprawdzi się w przypadku małych stron internetowych czy prywatnych blogów. Natomiast certyfikat EV o najsilniejszym szyfrowaniu jest najodpowiedniejszy dla stron korporacyjnych, organizacji pozarządowych i branży e-commerce.

Posiadanie certyfikatu SSL może podnieść pozycję witryny

Ostatnio znaczenie certyfikatów SSL wzrosło również z innej przyczyny. Przeglądarka Chrome, która jest aktualnie najpopularniejsza na świecie, w 2017 r. zaczęła oznaczać strony nie posiadające certyfikatu SSL za potencjalnie niebezpieczne dla użytkowników (w pasku adresowym widnieje informacja “Niezabezpieczona”). Od tego też czasu zapewnienie bezpieczeństwa informacji wprowadzanych na stronie stało się jednym z bardzo istotnych czynników rankingowych, który jest brany pod uwagę przez algorytm Google podczas określania pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Tym samym jeśli zależy nam na podwyższeniu szans na zdobycie dobrych pozycji przez naszą witrynę, bez znaczenia czy to witryna firmowa czy blog, założenie certyfikatu SSL wydaje się konieczne.