Usługi SEO – postaw na doświadczenie fachowców

Szukasz informacji o SEO Kraków? Dobrze trafiłeś!

Przedsiębiorstwa oraz właściciele sklepów internetowych, którzy marzą o tym, aby dotrzeć do wysokich pozycji w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na przynajmniej 3 sposoby. Pierwszy, którego nie zalecamy, to próbowanie starań samemu. Nie posiadając kwalifikacji w kwestii SEO i nie śledząc każdego dnia doniesień o zmianach w algorytmie Google, ciężko postępować rzetelnie i – najważniejsze – efektywnie. Kolejna droga to utworzenie etatu dla specjalisty ds. SEO, jednak nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje ze względu na koszty. Trzecie wyjście to zatrudnienie agencji SEO. Wydatki wydzielone na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Atutem współpracy z agencją SEO jest to, że pomijając speców od SEO w pracują tam także osoby od kampanii Google Ads, kodowania, kreatywnego pisania i grafiki, które służą rzeczowym wsparciem w tych obszarach.

Firma SEO – przejrzystość jej działań to podstawa

Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Co wziąć pod uwagę w trakcie doboru podmiotu, która zwiększy naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Zalecamy wybrać agencję, która funkcjonuje na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, ale także tych marketingowych i kreatywnych, co roku wzrasta, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Współpracując z firmą, która funkcjonuje od mniej więcej dekady, można mieć pewność, iż dysponuje ona dużym doświadczeniem i może w każdej chwili zaprezentować ciekawe portfolio swoich dotychczasowych klientów. Na stronach agencji SEO nierzadko dodawany jest dział „Case study”. Zanim podpisze się umowę powinno się zapoznać się ze opisy takich przypadków, żeby samemu wstępnie zobaczyć, jakich rezultatów można oczekiwać po agencji, a także to z jakimi trudnościami przyszło im się zmierzyć oraz dla jakich branż pracowała. Dobra agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: pisze o harmonogramie prac na nadchodzące tygodnie, ale również dostarcza raporty z ukończonych działań i ich efekty.

Inny liczący się aspekt to personalizacja oferty i dostosowanie zakresu działań do profilu działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeśli agencja SEO na propozycję współpracy odpowiada w przeciągu 30 minut, a oferta wygląda jak sztampowy szablon, należy traktować to jak sygnał alarmowy. Po otrzymaniu pytania przedstawiciel kompetentnej agencji SEO winien skontaktować się z potencjalnym klientem, żeby poprosić o kolejne informacje o firmie, konieczne do przygotowania dla niej wszechstronnej oferty. Chodzi o dane, których nie da się wyszukać tak po prostu online, jak np. informacja o prowadzonych dotychczas działaniach SEO oraz o kluczowych dla klienta produktach bądź usługach, które zamierza wypromować.

Jaki model rozliczenia z agencją SEO jest najkorzystniejszy?

Z nieufnością powinno się potraktować firmy SEO, które oferują typ umowy z zapłatą za wypracowany wynik. W takim modelu klient rozlicza się z firmą SEO wówczas, kiedy słowa kluczowe uzyskają wynegocjowane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top10 lub do Top5). To nadal często spotykany rodzaj rozliczeń, lecz wiąże się z dużym niebezpieczeństwem – można bowiem osiągnąć natychmiastowe rezultaty naruszając zasady ustalone przez Google. Nieustannie modyfikowany algorytm także nie pomaga w spełnieniu obietnic składnych klientowi, z tej przyczyny dobra firma SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych wyników. Co do ceny za współpracę z firmą SEO, to rzadko jest ona stała – przeważnie w pierwszych miesiącach po podpisaniu kontraktu niezbędne jest zaangażowanie większego budżetu, żeby wykonać dogłębny audyt SEO, a następnie zrealizować wszelkie przedstawione w nim sugestie. W późniejszych miesiącach współpracy, jak witryna zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania są o wiele mniejsze.

Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]