Na czym polegają bany i filtry Google

O co chodzi z filtrami Google?

Google stworzyło swój sposób na ukaranie nieuczciwych webmasterów. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na strony, które nie stosują się do opracowanych przez firmę reguł pozycjonowania stron. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników Google, filtry algorytmiczne bezpośrednio przez algorytm. Nakładane są one z powodu stosowania w pozycjonowaniu metod “black hat”.

Jakie są rezultaty nałożenia filtrów od Google?

Podstawowymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w widoczny sposób naruszają wytyczne Google mogą być nawet zupełnie wyrzucone z ich wyników. Filtry ręczne od Google nakładane są zazwyczaj na 30 dni, a filtry algorytmiczne do momentu, kiedy strona zostanie zaakceptowana przez roboty sieciowe. Oczywiście także , gdy mowa jest o filtrze ręcznym, warunkiem nieprzedłużenia kary jest poprawienie strony zgodnie z wytycznymi. Najczęściej spotykamy się z filtrami Google uniemożliwiającymi osiągnięcie korzystnych wyników w wyszukiwarce lub bardzo obniżającymi pozycje uzyskiwane do tej pory.