Chcesz mieć więcej użytkowników? Zadbaj o optymalizację dla urządzeń mobilnych

Powszechność urządzeń mobilnych sprawia, że twórcy stron internetowych znacznie chętniej tworzą ich mobilne wersje. Jest to niezwykle istotne z powodu zwiększonego ruchu w Internecie pochodzącego właśnie z urządzeń przenośnych. Zasada jest prosta: jeżeli chcesz mieć więcej użytkowników musisz stworzyć im jak najwygodniejsze warunki korzystania z Twojej strony. Z tego względu właśnie konieczna jest optymalizacja dla urządzeń mobilnych.
Optymalizacja dla urządzeń mobilnych – o czym powinno się pamiętać
Jest parę czynników, na które musimy zwrócić uwagę, przygotowując naszą stronę. Jeśli chcemy być przyjaźni dla użytkowników urządzeń mobilnych, która ma wpływ na to, czy nasza strona jest „mobile friendly”, co najważniejsze trzeba zadbać o to, aby strona otwierała się w prawidłowy sposób na ekranach o różnej rozdzielczości. Należy także zapewnić jak najszybsze wyświetlanie się serwisu. Użytkownikom korzystającym ze smartfonów czy z tabletów zależy przecież przede wszystkim na szybkim dostępie do informacji. Kolejnym podstawowym, ale niesamowicie ważnym elementem, jest przejrzystość. Tworząc stronę z myślą o urządzeniach przenośnych powinniśmy zwrócić uwagę na odpowiedni rozmiar wszystkich elementów oraz ich prawidłowe rozmieszczenie. Przydatne jest też wykorzystywanie informacji o miejscu, w którym znajduje się użytkownik. Dobrze, jeśli nasz portal wyświetla wiadomości o tym, co znajduje się najbliżej użytkownika.
Optymalizacja dla urządzeń mobilnych – co rekomenduje Google
Pamiętanie o wymienionych wyżej zasadach z pewnością przełoży się na zwiększenie ruchu na optymalizowanej stronie. Osiągnąć to można na różne sposoby. Możemy zastosować na swojej stronie zasady RWD (Responsive Web Design). Jest to rozwiązanie proponowane przez Google. W niektórych sytuacjach nie możemy zapewnić pełnej responsywności. Wtedy powinno się pomyśleć o stworzeniu odrębnej, mobilnej wersji strony. Jest to wyjście gorsze o tyle, że wymaga wykorzystania dodatkowego adresu URL. Jeśli strona postawiona jest np. na WordPressie, można po prostu skorzystać z odpowiednich wtyczek, które zapewnią responsywność strony. Optymalizacja strony dla urządzeń mobilnych, to w dzisiejszych czasach obowiązek każdego webmastera.